MFK BusyBee's deltagande på Håbo Festdag 2010
Håbo Festdag 2010 blev en lite tam tillställning jämfört med en del tidigare år. Men vi var där och flög. Dock enbart med helikopter då det blåste rätt ordentligt.
Micke
kollar in när www.yr.no säger att regnet skall komma, medan Moa hade slagit i knäet. Vilket noterades med en lätt axelryckning av Mickes valp, som tyckte att Tora var ett lugnare alternativ.
Strax före 1 kom regnet och vi fann det för gott att tacka för oss och överlät platsen åt tornerspelarna som förberedde sitt uppträdande. Vi fick känna på en av riddarnas hjälmar och den var rejält tung. Vilket den tydligen måste vara då de dangar på varann med riktiga svärd. Dock är eggen nerslipad förstås.

Här lite fler bilder som togs nere vid fotbollsplanerna.

Festdag Festdag Festdag Festdag Festdag Festdag

Håbo Festdag

Darin, artist. Jan Johansen, artist. Magdanssjalar. gröna dalens IP

Stora scen

Kl. 11.00  Invigning och start för godisjoggen
Kl. 11.15  De gamla gänget - dragspel
Kl. 12.00  Timoteij
Kl. 12.30  DJ ADDEK från Äntligen lördag
Kl. 13.00  Darin
Kl. 13.45  Boogey Point
Kl. 14.20  Name
Kl. 15.00  BreakAway

Tornerspel på Fridegårds grusplan

Kl. 15.30  Jan Johansen
Kl. 16i.00  Annis
Kl. 16.30  Dogge Doggelito

Klicka här för att se hela annonsen.

Kulturscenen (inne på BCJFs café)

Kl. 11.00  Bålsta Judoklubb - uppvisning
Kl. 11.35  Håbo spelemän - folkmusik
Kl. 12.05  Bålsta dragspelsklubb - musik
Kl. 12.30  Octavia - körsång
Kl. 13.20  Bålsta Square dancers - dansuppvisning
Kl. 13.40  Korpen Magdans - uppvisning
Kl. 14.00  Dansklubben Klacken - dansuppvisning
Kl. 14.30  Envisorna - körsång
Kl. 15.00  Bålsta Lincedancers Crazy Boots - dansuppvisning
Kl. 15.30  Los Buscadores - varitéshow

Det blir en dag som är fylld av musik, underhållning, skratt, spänning, marknad, tivoli, föreningsaktiviteter, företagsmässan som ställer ut inne i Fridegårds matsalen detta år och mycket, mycket mer. Nytt för i år är bland annat  Bardhe riddarsällskap som bjuder in till tornerspel och en avdelning som vi kallar för "Hair and Styling", där frisörsalongerna i Bålsta visar upp de senaste inom hår och mode.

Håbo Festdag för både gammal och ung. Alla i familjen kommer att hitta saker som passar just dem. Varför inte slå sig ner hos Skänninge Armbrytarklubb och pröva styrkan ett slag.

Bålsta IK arrangerar den efterlängtade, alltid lika uppskattade och spännande succén Godisjoggen. En fantastisk händelse med över 800 barn som springer genom festområdet.

Det kommer att vara en dag fylld med artister, både lokala och välkända, Clowner, ansiktsmåleri för barnen. Gruppen Timotej (kända från bland annat Melodifestivalen), Jan Johanssen, Sean Banan med sommarhiten "Skaka rumpa" är några av de artister som du kan se på stora scenen.

Nytt för i år är att vi kommer ha kulturscenen inne på Bildningscenter Jan Fridegårds stora scen Teatern. Missa inte det.
En annan nyhet är att marknadsgatan kommer att gå ner mot Gröna dalens IP och vara fylld av marknadsstånd och hantverkare.

Peter Pans Tivoli har laddat upp extra inför Håbo Festdag och finns som vanligt på grusplanen vid Gröna dalens IP.

Varmt välkomna den 21 augusti.

Arrangör: Håbo kommun