MFK Busy Bees gamla flygfält

Beläget vid Gladåker utmed vägen till Sätterviks hage på GPS kordinaterna 59° 35.745'N , 017° 32.395'E.

Hur man hittar dit ?  (peka på kartorna för GPS-kordinater)

1. Åk E18 mot Bålsta.
  2. Tag av vid trafikplats Draget. Dvs. kommer du från Stockholmshållet så är det första avfarten. Från Enköping blir det avfart nr 2.
  3. Sväng höger mot Håtuna.
  4. Efter 1,5 km ta vänster in mot Sätterviks hage.
  5. Nollställ trippmätaren. Du kommer att köra 3450 meter längs denna väg och ta det lugnt för det är gott om vilt, speciellt rådjur.
  6. Du kommer omgående passera en radiolänkmast på höger hand.
  7. Efter c:a 3 km kör du under en mindre kraftledning (svarta strecket vänstra bilden ovan). Du är strax framme.
  8. När tripmätaren visar 3450 meter finns en avtagsväg till vänster strax före bebyggelsen.
    Den är nästan omöjlig att upptäcka om man inte kör sakta.
  9. Avfarten är som sagt lite svår att se men där finns en vägbom och efter 200 meter längs grusvägen ligger fältet.
  10. Det finns ingen egentlig parkering utan man får maka sig åt sidan så gott det går.
  11. Klubbstugan är faluröd försedd med en rymlig veranda under tak.

Området är militärt vilket innebär att Du måste vara gäst till en av klubbens ordinarie medlemmar för att få flyga.
Läs också igenom våra fältregler som finns anslagna på klubbstugan eller klicka på länken för att läsa dem här.

*********     På vintrarna flyger vi på isen vid Bondkroken mot Skokloster     *********