Modellflygdag i Norrtälje 11 augusti, Mellingeholms flygfält

Hej Modellflygare!

Efter viss möda och stort besvär samlade jag in några epost-adresser från SMFFs eminenta register över klubbar. Jag hoppas jag inte förargar er alltför mycket genom att skicka er denna information.

I år är vår modellflygdag lördagen den 11 augusti med start kl 10.

Vi håller till intill vårt vanliga fält, dvs på sportflygfältet för fullskalamaskiner. Asfaltbanan är 650 meter lång och 15 meter bred och intill finns en lika lång och lika bred gräsbana. Bild på Mellingeholms flygfält

Det kommer att finnas enklare förtäring till självkostnadspriser. Vi flyger så länge vi orkar och avslutar med att grilla lite på kvällen. Vi hoppas att det kommer att bli minst lika trevligt som tidigare år. Väl mött och berätta gärna för dina klubbkamrater och andra vänner och bekanta inom modellsvängen.

För mer information kontakta:

Rune Öberg, 0176-13349, 070-2073107 eller rune.oberg@telia.com
Patrik Brinkhäll, 0176-10725, 070-5454545 eller patrik@brinkhall.se

Längst ned på denna länk finns länkar till bilder från några av de senaste fyra årens modellflygdagar.

/Patrik

Hur hittar man dit?

Från Stockholm:
  1. Åk E18 mot Norrtälje
  2. Strax före Norrtälje, sväng av vid avfarten mot mot Kapellskär
  3. På avfarten håll höger mot Åkersberga (väg 276)
  4. C:a 100 m efter infarten till Görla industriområde, strax före 90 skyltarna, sväng vänster
  5. Vid infarten står en skylt "ROSLAGENS FLYGKLUBB"
  6. Följ vägen rakt fram c:a 300 m tills hangaren och klubbstugan dyker upp på höger sida