Bålsta Modellflygklubb

Plats: Föreningarnas hus, Bålsta

Närvarande:

Dagordning:

1. Mötet öppnades av sekreteraren som informerade att innevarande ordförande tyvärr inte kunde närvara.
  2. Mötet beslöt välja Björn Berg som ordförande för mötet och Dan Johansson som sekreterare.
  3. Till justeringsmän valdes Magnus Bodén och Michael Wahlkvist.
  4. Dagordningen godkändes
  5. Kallelsen till årsmötet befanns vara utskickad i laga ordning enligt beslut från 2003. e-post i första hand och vanliga brev för de som inte har ett e-postkonto.
  6. Den ekonomiska årsberättelsen lästes upp av kassören.
    Tack vare att vi inte haft några större utgifter då medlemmarna i princip betalat extrautgifter ur egen ficka gick klubben med plus 513 kronor. Tillgångarna är ungefär 10.000:-
  7. Revisionsberättelsen lästes upp och godkändes under förutsättningar att verifikationerna finns utskrivna. Alla transaktioner finns lagrade på Plusgirot som revisorn inte har tillgång till. Därför behövs utskrifterna.
  8. Styrelsen fick ansvarsfrihet för det gångna året.
  9. Hur klubben ska ha sin styrelse togs upp till diskussion. För att underlätta rekrytering föreslog sekreteraren att alla poster tas på ett år. Detta förkastades dock på grund av att det tydligen inte får gå till så. Nuvarande ordning består. Man väljs på 2 år och enbart halva styrelsen får ersättas vid varje valtillfälle.
  10. Efter en del debatterande huruvida man ska dela upp medlemsavgiften i en klubbdel och en förbundsdel, beslöts att medlemsavgiften inte förändras utan står kvar på 700 kronor för fullmedlem.
    Detta beslut innebär i praktiken att klubben minskar sin inkomst med 40 kronor per medlem då den rabatt SMFF tidigare gav i och med att klubbarna skötte medlemsregistreringen hos Klubb-OnLine togs bort.
  11. Styrelsens information över det gångna året. Sekreteraren höll kortfattat bitar ur nedanstående då ordföranden inte var närvarande.
  12. Övriga frågor
  13. Björn tackade deltagarna för visat intresse och förklarade årsmötet för avslutat och att det finns kaffe med kaka.
  14. Klockan blev långt efter 21 innan stolar och bord återställdes och lokalen låstes. Björn återlämnar nycklarna till kommunen nästkommande dag.

Vid protokollet:

Dan Johansson, sekreterare i BusyBee