Bålsta Modellflygklubb

Plats: Knarrbacken, Bålsta

Närvarande:

Dagordning:

1. Mötet började med att ordförande Anders Rothman efterfrågades. Han var dock närvarande. Eller rättare sagt det som fanns kvar av honom.
  2. Inmundigade kaffe och bulle medan de redan församlade inväntade senkomna deltagare
  3. Ordförande Anders hälsade välkommen
  4. Till ordförande för mötet valdes Anders Rothman
  5. Till sekreterare för mötet valdes Dan Johansson
  6. Till justeringsmän valdes Magnus Bodén och Stefan Jonsson
  7. Dagordningen godkändes
  8. Kallelsen till årsmötet befanns vara utskickat i laga ordning enligt beslut från 2003. e-post i första hand och vanliga brev för de som inte har ett e-postkonto.
  9. Den ekonomiska årsberättelsen lästes upp av kassören.
    2007 gick vi ungefär 2000:- back men 2008 blev det tvärtom. Mest beroende på att reparationer av gräsklipparen betalats av inblandade medlemmar, dvs. Björn, Stefan och Dan.
    Dessutom har ingen begärt ersättning för bränsle.
    Vi har tappat 11 medlemmar.
  10. Styrelsen fick ansvarsfrihet för det gångna året.
  11. Mötet bestämde att betalning för medlemskap ska vara klar senast sista februari. Bland annat för att man inte ska missa tidningen Modellflygnytt som ingår i SMFF-medlemsskapet.
  12. Revisionsberättelsen lästes upp och godkändes.
  13. Val av styrelse
  14. Medlemsavgiften förändras inte.
    I medlemsavgiften ingår fullförsäkring via SMFF. Försäkringen täcker det som hemförsäkringen inte gör. Nuvarande försäkring är på 10 basbelopp.
  15. Inför detta årsmöte har Dan Johansson på eget initiativ varit ensam valberedning. Detta ansvar flyttas nu till styrelsen.
  16. Styrelsen informerar
  17. Övriga frågor
  18. Anders tackade deltagarna för visat intresse och förklarade årsmötet för avslutat.

Vid protokollet:

Dan Johansson