Bålsta Modellflygklubb
 Ordförande  Kjell Bäckström  Smultronstället 17  0171-469892   kjell.backstrom@telia.com
 Sekreterare  Bo Hansson  Prästgårdsvägen 6  0171-467106  boesha@telia.com
 Kassör  Bengt Lindström  Rodervägen 3E  0171-51167   bengt.lindstroem@swipnet.se

Protokoll från årsmötet den 14 december 2006

Plats: Knarrbacken

Närvarande:

• Björn Berg
  • Bjarne Hedlund
  • Bengt Lindström
  • Kjell Bäckström
  • Bo Hansson
  • Björne Andersson
  • Dag Ramberg
  • Kurt Larsson
  • Michael Wahlkvist
  • Flemming Busch
  • Dan Johansson

1. Kjell Bäckström hälsade välkommen och förklarade årsmötet öppnat (för andra gången med KLUBBA!).
    2. Till ordförande och sekreterare för mötet valdes Kjell Bäckström respektive Bo Hansson
    3. Styrelsens förslag till dagordning godkändes.
    4. Styrelsens förslag till dagordning godkändes.
    5. Till justeringsmän för dagens protokoll valdes Björne Andersson och Bjarne Hedlund.
    6. Mötet ansågs utlyst i laga ordning.
    7. Bengt Lindström redogjorde för den ekonomiska årsberättelsen och läste upp revisionsberättelsen i vilken revisorerna föreslog att årsmötet beviljar styrelsen ansvarsfrihet för det gångna verksamhetsåret.
    8. Mötet beviljade styrelsen ansvarsfrihet för det gångna året.
    9. Fyllnadsvalet till styrelse och andra klubbfunktioner gav följande resultat:

·       Vice ordförande                    Björn Berg                            Omval 2 år

·       Kassör                                  Bengt Lindström                    Omval 2 år

·       Revisor                                 Dan Johansson                      Omval 2 år

·       Fältansvarig                           Kjell Bäckström                    Omval 2 år

·       Flygsäkerhetsansvarig            Stefan Jonsson                       Nyval 2 år

·       Firmatecknare                       Kjell Bäckström och Bengt Lindström, var för sig.

10. Vår moderorganisation, Sveriges Modellflygförbund (SMFF), har beslutat att under 2007 tillämpa samma medlemsavgifter som under innevarande år. Mötet beslöt att även Busy Bee behåller samma avgifter.

Busy Bee erbjuder sex olika former av medlemskap. Möjlighet att flyga på vårt fält (och andra av klubben sanktionerade platser) har den som är medlem i vår klubb och (på grund av försäkringsskäl) på något sätt är ansluten till SMFF.

Ansluten till SMFF kan man vara via vår eller annan modellflygklubb. Som medlem i SMFF har man ett försäkringsskydd för eventuella skador orsakade under flygning och man får tidningen Modellflygnytt som utkommer med sex nummer per år. För aktiva flygare finns följande medlemsalternativ:

1.  Ålder t.o.m. 20 år*, SMFF-ansluten via vår klubb              200:-

2.  Ålder t.o.m. 20 år*, SMFF- ansluten via annan klubb         100:-

3.  Ålder fr.o.m. 21 år, SMFF- ansluten via vår klubb              600:-

4.  Ålder fr.o.m. 21 år, SMFF- ansluten via annan klubb          270:-

5.  Familj på samma adress, SMFF- anslutna via vår klubb      600:-

* Född 87-01-01eller senare

Dessutom välkomnar vi alla seniorer som vill stödja vår klubb utan att vara aktiva flygare. För dessa medlemmar finns inget krav på SMFF-anslutning och de kan därför (om de vill avstå från tidningen Modellflygnytt) utnyttja den sjätte formen av medlem-skap i Busy Bee:

6.  Ålder fr.o.m. 21 år, stödmedlem utan SMFF-anslutning      270:-

11. Styrelsen informerade om det år som gått och vad vi kan vänta oss av 2007.
    12. Glädjande under det gångna året har varit den stora tillströmningen av nya medlemmar. Flygdagarna har ibland varit så välbesökta att det blivit trångt i luftrummet, vilket i någon mån har hämmat skolflygningen.
    13. Under 2007 får vi en hästhage i fältets omedelbara närhet, vilket kommer att ställa högre krav på disciplin vid start och landning. Kjell Bäckström visade också ett par alternativ till att förändra bansträckningen.
    14. Under övriga frågor fick Dan Johansson uppdraget att annonsera, analysera intresset för och eventuellt arrangera en medlemsresa till Flygmuseet i Västerås. I egenskap av vår webbmaster fick han också allas eloge för en utmärkt hemsida!
    15. Kjell Bäckström tackade deltagarna för visat intresse och förklarade årsmötet avslutat.

Bålsta den 14 december 2006

Vid protokollet Bo Hansson