Bålsta Modellflygklubb
 Ordförande  Kjell Bäckström  Smultronstället 17  0171-469892   kjell.backstrom@telia.com
 Sekreterare  Bo Hansson  Prästgårdsvägen 6  0171-467106  bo.esbjorn.hansson@telia.com
 Kassör  Bengt Lindström  Rodervägen 3E  0171-51167   bengt.lindstroem@swipnet.se

Protokoll från årsmötet den 9 december 2004

Kontakta sekreteraren för det fullständiga protokollet

Plats:

Medborgarhuset, Rotundan

Närvarande:

Dagordning:

1. Kjell Bäckström hälsade välkommen och förklarade årsmötet öppnat.
  2. Till ordförande och sekreterare för mötet valdes Kjell Bäckström respektive Bo Hansson
  3. Styrelsens förslag till dagordning godkändes.
  4. Till justeringsmän för dagens protokoll valdes Dan Johansson och Björn Berg.
  5. Mötet ansågs utlyst i laga ordning.
  6. Bengt Lindström redogjorde för den ekonomiska årsberättelsen och läste upp revisionsberättelsen i vilken revisorerna föreslog att årsmötet beviljar styrelsen ansvarsfrihet för det gångna verksamhetsåret.
  7. Mötet beviljade styrelsen ansvarsfrihet för det gångna året.
  8. Fyllnadsvalet till styrelse och andra klubbfunktioner gav följande resultat:
  9. SMFF har beslutat att under 2005 tillämpa måttligt höjda medlemsavgifter. Mötet beslöt att Busy Bee behåller samma avgifter som under 2004.
  10. Busy Bee erbjuder sex olika former av medlemskap. Möjlighet att flyga på vårt fält har den som är medlem i vår klubb och (på grund av försäkringsskäl) på något sätt är ansluten till vår moderorganisation, Sveriges Modellflygförbund (SMFF). Ansluten till SMFF kan man vara via vår eller annan modellflygklubb. Som medlem i SMFF har man ett försäkringsskydd för eventuella skador orsakade under flygning och man får tidningen Modellflygnytt som utkommer med sex nummer per år.
    För aktiva flygare finns följande medlemsalternativ: Dessutom välkomnar vi alla seniorer som vill stödja vår klubb utan att vara aktiva flygare. För dessa medlemmar finns inget krav på SMFF-anslutning och de kan därför (om de vill avstå från tidningen Modellflygnytt) utnyttja den sjätte formen av medlemskap i Busy Bee:
  11. Under övriga frågor noterades:
  12. Kjell Bäckström tackade deltagarna för visat intresse och förklarade årsmötet avslutat.

Bålsta den 9 december 2004
Vid protokollet Bo Hansson