Bålsta Modellflygklubb
 Ordförande  Kjell Bäckström  Smultronstället 17  0171-469892   kjell.backstrom@telia.com
 Sekreterare  Bo Hansson  Prästgårdsvägen 6  0171-467106  bo.esbjorn.hansson@telia.com
 Kassör  Bengt Lindström  Rodervägen 3E  0171-51167   bengt.lindstroem@swipnet.se

Bålsta Modellflygklubb

Protokoll från årsmötet den 1 december 2003

Plats: Knarrbacken

Närvarande: Björn Berg Bjarne Hedlund

Bengt Lindström Kjell Bäckström

Bo Hansson Hans Olofsson

Dan Johansson Björne Andersson

1. Kjell Bäckström hälsade välkommen och förklarade årsmötet öppnat.
  2. Till ordförande och sekreterare för mötet valdes Kjell Bäckström respektive Bo Hansson.
  3. Styrelsens förslag till dagordning godkändes.
  4. Till justeringsmän för dagens protokoll valdes Hans Olofsson och Björn Berg.
  5. Mötet ansågs utlyst i laga ordning.
  6. Bengt Lindström redogjorde för den ekonomiska årsberättelsen.
  7. Revisionsberättelsen föredrogs av Hans Olofsson, som sammanfattningsvis kunde föreslå årsmötet att bevilja styrelsen ansvarsfrihet.
  8. Mötet beviljade styrelsen ansvarsfrihet för det gångna året.
  9. Fyllnadsvalet till styrelse och andra klubbfunktioner gav följande resultat:
  10. SMFF har beslutat att under nästa år tillämpa höjda medlemsavgifter. Detta innebär att även Busy Bee tvingas justera medlemsavgifterna uppåt.
  11. Efter mötets beslut finns nu inte mindre än sex olika former av medlemskap i Busy Bee. Möjlighet att flyga på vårt fält har den som är medlem i vår klubb och (på grund av försäkringsskäl) på något sätt är ansluten till vår moderorganisation, Sveriges Modell-flygförbund (SMFF). Ansluten till SMFF kan man vara via vår eller annan modellflyg-klubb. Som medlem i SMFF har man ett försäkringsskydd för eventuella skador orsaka-de under flygning och man får tidningen Modellflygnytt som utkommer med sex num-mer per år. För aktiva flygare finns följande medlemsalternativ i Busy Bee under 2004.
  12. Under övriga frågor togs följande beslut:
  13. Kjell Bäckström tackade deltagarna för visat intresse och förklarade årsmötet avslutat.

Bålsta den 1 december 2003

Bo Hansson